13 Ekim 2009 Salı

bahçelerden sofraya..



Bu yukarıda hazırlamış olduğum taze bamyalar,Manavgat'ta kurulan ve bahçelerden toplanıp köylü halk tarafından direkt pazarlara getirilip satılan sebzelerden..
herne kadar eşimin bamyayla pek arası olmasa da, bu fırında pişmiş haline hayır diyemedi ve küçük yaramazlar bile afiyetle yediler..




 ve en altta da fırından çıktıktan sonra ki ve servise hazır hali...
hazırlanışı:
ilk önce 250 gr. sotelik eti 1 büyük baş soğanla kavurup kabın enaltına yayarak yerleştiriyoruz..
üzerine 7-8 diş sarmısak ikiye bölünmüş halde serpiyoruz ve doğradığımız 2 büyük domatesi de serptikten sonra bamyaları teker teker diziyoruz..
en üste tekrar 2 büyük domates daha doğrayıp yayıyoruz ve yarım su bardağı su katıp tuzunu da ayarladıktan sonra üzerini folyo ile kapatıyoruz.orta ısılı bir fırında yaklaşık 30-35 dk.piştikten sonra çıkarıp afiyetle yiyiyoruz..
not.
  • bamyalar kesinlikle uzamıyor
  • suyunu daha az koyabilirsiniz ben koymadım çünkü..
  • aslında yemek tarifi değil de pasta-börek yayınlarım diyordum ama bu tarifi yayınlamadan geçemedim..

13 yorum:

  1. Ooo fırında bamya ilginç bi fikir :) bi çok bamya sevmeyen insanı bamya seven insanlar olarak dünyaya kazandırabiliriz :) elinize sağlık görüntü çok güzel tadıda öyledir muhakkak

    YanıtlaSil
  2. gerçekten vazgeçilmez sevdamdır bahçeden sofraya gelenler..
    harika...

    YanıtlaSil
  3. fırında pişirmek yemeklee ayrı bir tad bırakıyor ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. Bamyanın tavuk etlisini, sadece domatesli, kuşbaşı etlisini yaparım her zaman ancak fırında
    pişirmedim çok ilginç geldi hemen ilk fırsatta yapacağım (benim bamyalar dolaptan olacak :( )
    Çok sevdiğim bir lezzettir BAMYA .
    O güzel ellerinize sağlık sevgiyle kalın...

    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  5. selammm bahçe işi bir ayrı zevk yemek ayrı bir zevk bende bayılırım tadına doyum olmaz afiyet olsun şekerim bu arada yumurtalar harika olmuş bende mi yapsam ne? sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  6. fırında bamya ben de ilk kez gördüm ve nefis görünüyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık.bamya yemeğini çok severim

    YanıtlaSil
  8. Liebe İjlal,
    du kannst also nicht nur toll backen sondern auch noch supergut kochen - hmmm - das sieht so was von lecker aus -
    lg. Ruth

    YanıtlaSil
  9. selamlar yorumun icin tesekkür ederim
    krema olarak 200 grmlik kremalardan sivi olanlardan yani yalniz sertlestirici ile cirpilmazi gerek insallah dener vede memnun kalirsiniz sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ellerin sağlık canım ilk fırsatta denemek isterim fırında bamya ilk kez sende görüyorum

    YanıtlaSil
  11. Akdenizden kucak dolusu sevgiler http://cafemis.com

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. hiç fırında denemedim ben çok severim bamya yemeğini. mutlaka fırında deneyeceğim. ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil