26 Eylül 2009 Cumartesi

havuçlu kek

bu kek tarifi bilindiği gibi, farklı ölçülerde birçok kişinin yaptığı bir kek çeşidi fakat daha önce denediğim birçok tarifte genelde hüsrana uğramıştım..
bu tarifi deneyene kadar havuçlu keke pek bir burun kıvırırdım ama bu kekim ev halkının  en favori keklerinden biri oldu,denemenizi tavsiye ederim..bu tarifi  hünerlieller. adlı blogtan almıştım..
.




malzemeler
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı tozşeker
  • 3 su bardağı un (ben daha az kullandım)
  • 3 su bardağı rendelenmiş havuç
  • 1 su bardağı kuruüzüm ( ben etrafı çikolatayla kaplı drajelerden kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
hazırlanışı:

ilkönce yumurta ve şekeri,şeker eriyinceye kadar çırpıyoruz ve sırasıyla sıvıyağ,un ve üzüm hariç tüm malzemeleri katıp iyice çırpıyoruz.
en son üzümleri de katıp kaşıkla bir,iki karıştırdıktan sonra yağlanmış kalıba döküp ısısını 180 dereceye ayarladığımız fırına atıyoruz.
kürdan testini geçtikten sonra (yaklaşık 35 dk.) fırından çıkartıyoruz
soğuduktan sonra arzuya göre üzerine çikolata sosu ile servis ediyoruz...

8 yorum:

  1. Hımmmmm.Miss gibi.Ellerine sağlık arkadaşım.
    Sen yaparsın da güzel olmazmı?

    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  2. çok iştah açıcı görünüyor, beni harekete geçirdi. hemen denemeye karar verdim.

    YanıtlaSil
  3. Görüntü harika lezzet kimbilir nasıldır...

    O güzel ellerinize sağlık.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  4. vielen Dank für das Rezept - sieht sehr lecker aus - schöne Idee- werde mir das Rezept abschreiben - lg Grüße und danke für deinen Besuch -
    Ruth

    YanıtlaSil
  5. havuçlu kek sevdiğim lezzetlerin başında gelir.Ellerine sağlık.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  6. Sehr lecker dein Kuchen,Schneide mir gleich
    ein Stück ab. Werde den Kuchen nachbacken,und
    an dich denken.
    Schönen Sonntag noch.
    Liebe Grüße Jana

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canımm. çok hoş görünüyor gerçekten de.
    bazı sorularım olacak müsadenle :
    fakat şeker ve yağ miktarı çok fazla !!!!!!!!!
    tadarken yumurta kokusu oluyormu, yoksa tarçın kapatıyormu ?
    benim tarifim çok basit kaldı da :)
    ellerinize sağlık, afiyetler olsun. ?
    iyi haftalar-sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel kabarmış görüntü süper bende pek beceremiyorum şu kabarma işini ama sen süper yapmışsın

    YanıtlaSil