28 Eylül 2009 Pazartesi

Elmalı kek...

İlköğretim başlamasıyla bizim de zillerimiz çalmaya  başladı.arada derede birşeyler yapmak istesemde fotoğrafını çekemeden hüplenen veya unuttuğum birçok denemem de oldu fakat ben onlardan bahsetmek yerine ,ayrıntılara fazla girmeden sadece görüntüleyebildiklerimi sunmak istedim.bu keki bizim pastane arşivinden almıştım buradan da sevgili Zinnur hanıma sevgi ve selamlarımı yolluyorum, bu kek benim en pratik olmak zorunda kaldığım durumlarımda baş kurtarıcım oldu..her ne kadar istediğim gibi görüntüleyemesemde yine de sizinle paylaşmak istedim..


fırından çıkar çıkmaz görüntülediğim bu keke kalıbından da çok rahat çıkıyor ve sunumuda daha kolay oluyor..tarifine gelince....

malzemeler:
  • 4 adet büyük elma
  • 125 gram( yarım paket)tereyağı
  • 125 gram şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım limon suyu
  • 3 yumurta
  • 2,5 su bardağı un( ben biraz daha az kullandım.)
  • 1-2 çorba kaşığı süt
  • varsa 1-2 çorba kaşığı yumurta likörü yoksa da kullanılmasa da oluyor hatta likörlü tadlar sevenler evdeki herhangi bir likörden 2 tatlı kaşığı ekleyebilirler...
  • üzerine sürmek için birkaç yemek kaşığı kayısı marmeladı veya reçeli..
 hazırlanışı:

ilk olarak oda sıcaklığında beklemiş olan tereyağını ve şekeri krem gibi oluncaya dek çırpıyoruz.Daha sonra vanilya ve limon suyunu ekleyip bir kaç dakika daha çırpıp bir-2 dakika dinlendirdikten sonra teker teker yumurtaları çırpıp karışıma boşaltıyoruz ve kabartma tozuyla birbirine karıştırılmış unu azar azar ekliyoruz.Daha akışkan bir hamur elde etmek için 1-2 kaşık sütü de ekleyip çırpmaya devam edin ve yağlanmış orta büyüklükte kalıba boşaltın( tart veya kelepçeli kalıbı tavsiye ederim.
1 elmayı yanlarını alacak şekilde dörde bölüp aralarına dibini bölmeden bıçakla ince ince kesiler atarak hamurun üzerine diziyoruz,diğer elmalarıda aynı şekilde yaptıktan sonra 180 dereceye ayarlanmış fırında,elmaların üzeri ve araları kızarıncaya kadar yaklaşık 25 dakika pişiriyoruz(siz yine de kürdan testinden geçirmeden fırından çıkartmayın,her fırının ayarı aynı olmayabiliyor)..
fırından çıkar çıkmaz üzerine ince bir tabaka halinde kayısı marmeladı veya reçelin püytürsüz taraflarından sürerseniz daha parlak bir görüntü,aynı zamanda da hoş bir tat alacaktır....
herkese iyi bir hafta diliyor ve hoşçakalın diyorum...

3 yorum:

  1. Du scheinst ein Back-Genie zu sein - hmm mat hat den Eindruck, der Duft des Backens zieht durch den Raum - lecker -
    ich bin sowieso eine "Süße"
    - lg. Ruth

    YanıtlaSil
  2. ELMALI TARÇINLI HER YİYECEĞE BAYILIRIM DENEYECEĞİM HEMEN SAĞ OLASIN

    YanıtlaSil
  3. Ooooo bu muhteşem bir görüntü, izninle hemen aldım tarifi, ilk konuklarıma denemek üzere tabii ki:))) teşekkürler. Geçmiş bayramını kutlarım. Allah sağlık ve huzurla nicelerini nasibetsin
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil