21 Haziran 2009 Pazar

mayalı,tarçınlı çörekler

bu tarifi de yine bizim pastane arşivinden almıştım.küçük değişikliklerle yaptığım bu ilk denemeyi sizinle paylaşmak istedim..



malzemeler:
hamuru için

  • 4,5 tatlı kaşığı kurumaya
  • yarım su bardağı ılık su
  • 3/4 su bardağı şeker
  • 3/4 su bardağı ılık süt
  • 115 gr.tereyağı
  • 5 su bardağı un
  • 2 yumurta
  • bir tutam tuz
hamuru hazırlayacağınız kaba 1 yemek kaşığı şeker ve mayayı ılık suya katarak 5-10 dakika eriterek mayayı köpürtün.kalan şekeri,sütü ve tereyağınıda ekleyip karıştırın. 3 bardak unu ekleyip yoğurun kıvamsı bir hamur elde ettikten sonra 2 yumurtayı teker teker ekleyip kalan 2 bardak unuda ekleyip yoğurun ve kabın üzerini streç filmle örtüp,hamur iki katına çıkıncaya kadar 1 saat mayalandırın daha sonra hamuru ikiye ayırıp iki ayrı dörtgen açın.arasına önce erimiş olan 70 gram tereyağını sürün. onun üzerine de birbirine karıştırılmış tarçın ve şekeri serpip kuruüzümlerle karıştırılmış cevizi de eşit aralıklarla dağıtın.hamuru sararak rulo yapın iki parmak genişliğinde kesip,kesik yerler altta kalacak şekilde yağlanmış tepsiye dizin.ikinci hamuruda aynı şekilde hazırladıktan sonra bir süre dinlendirip 175 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin( ben biraz fazla kızartmışım ama nihayetinde son anda kurtardım).fırından çıktıktan sonra,biraz ılımasını bekleyin ve hazırladığınız glazürle süsleyip servis edin.

ara harcı için:
  • 70 gram oda sıcaklığında erimiş tereyağı ( orjinalinden daha az kullandım)
  • 1 su bardağı kuruüzüm
  • yarım su bardağı dövülmüş ceviz( isteğe bağlı)
  • 3/4 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı tarçın
glazür için
  • 3/4 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı tereyağı(ben harca katacağımdan kullandım)
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 2 tatlı kaşığı ılık su
hepsini birbirine karıştırıp ılıyan çöreklerin üzerine kaşık yardımıyla akıtarak sürün.afiyet,şeker olsun

1 yorum:

  1. canımm ablacığımm nefis görünüyolar

    YanıtlaSil