24 Haziran 2009 Çarşamba

elmalı turta


Yumurta likörü ile tanışmam,1 kaç yıl önce eşimin eski bir alman aile dostu olan bayan Gabi'nin bir yaz bize gelirken beraberinde pasta yapmak için getirdiği malzemelerin arasında uzun ve sarı bir şişe bulmamla başladı.başlangıçta biraz önyargı ile beraber,merakımı kullanıp kullanmamakta tereddütlüydüm.çünkü güzelim bir bademli pastanın( tarifini daha sonra vereceğim)üzerine kullanacaktım ve ikram edecek konuklarım: kayınvalidem,ablası v.s idi yani jüri bi hayli müşkülpesentti..denedim ve vazgeçemedim bilindiğinin aksine çok hafif bir likör tadı bırakan ve krema ile birleşince harika bir kıvam oluşturan bir malzeme..maalesef onu buralarda bulamadım belki büyük şehirlerdeki,büyük alışveriş merkezlerinde bulabilirsiniz .uyarayım aslında fiyatı çoook uygun olan bir likörmüş ve sadece pasta yapımında kullanılıyormuş ha bide hollandalı bir arkadaşımın dediğine göre eskiden büyükannelerinin zamanında kadınlar pek alkol kullanmazlarmış ve bir kısmı bu yumurta liköründen yapıp buzdolabında saklarlar ve arasıra gizlice birer yudum alırlarmış.komik olan ise şimdilerde ise bunu alkolden saymıyorlarmış..aslında şunuda belirtmeden geçemeyeceğim alkol oranı sadece %14-16 arasında, markasına göre değişiyor.




bu turtayı 2 yıldır göremediğim ve dün Almanya'dan buraya tatile gelen kızkardeşim için yapmıştım fakat zaten alerjik bir bünyeye sahip olan kızkardeşimin avrupadaki havanın farklılığı ve hamileliğinden dolayı ilaç tedavisi alamaması nedeniyle alerjisi baya bir yükselmiş ve elma başta olmak üzere tüm meyve ve kabuklu ürünlere karşı artış göstermiş bu yüzden canım kardeşim çok istesede maalesf turtamın tadına bile bakamadı.enazından içini kendi hazırladığım ve burda bulduğum çok iyi Gaziantep'li bir lahmacun fırınında pişirttiğim caanım memleket lahmacunlarından bol bol yiyebildi.
malzemeler:
hamuru için
  • 250 gr un(1,5 su bardağından biraz daha fazla)
  • 100 gr.tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 100 gr.toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
hazırlanışı:
önce yumurta ve şekeri iyice karıştırın, tereyağınıda ekledikten sonra ayrı bir yerde birbirine karıştırdığınız un ve kabartma tozunuda ekleyip yumuşak bir hamur yoğurun ve kelepçeli kalıba çanak şeklinde yayını.
iç malzemesi için:
  • 1 kg elma
  • 1 litre elma suyu( orjinal tarifte yarım litre şarap ve yarım litre elma suyu idi fakat toplam 1 litre elma suyu kullanılsa da oluyor)
  • 1 paket vanilyalı puding
  • 1 paket toz vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
önce elmaları soyup ince ince dilimleyin ve kalıptaki hamura dizin.daha sonra küçük bir tencerede elmasuyu,2 paket vanilyalı puding,vanilya ve şekeri karıştırıp kısık ateşte karıştırarak pelte gibi oluncaya,kaynayıp göz göz oluncaya kadar pişirin ve ocaktan alın biraz ılıdıktan sonra hazırladığınız çiğ elmalı hamurun üzerine döküp, 175 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat pişirin. fırından çıktıktan sonra dışarıda biraz soğutup üzerine :
  • 1 çay bardağı yumurta likörü(eierlikör)
  • 250 gram çiğ krema
birbirine karıştırıp turtanın üzerine dökün ve 1 gece buzdolabında beklettikten sonra servis edin.
püf noktası:
  1. eğer yumurta likörü yoksa kremaya tat vermesi açısından başka çeşit bir likörden 2 yemek kaşığı ekleyip tatlandırabilirsiniz
  2. likörlü tatlardan hoşlanmıyorsanız kremaya beyaz çikolata eritip katabilirsiniz
  3. pişme süresi az olunca elmalar tam olarak yumuşamayıp keserken sizi zorlayabiliyor. bu yüzden pişip pişmediğini hamurun görünen kenarlarından anlayabilirsiniz
  4. ben aceleye getirirp süslemeye zaman ayıramadım ama siz stediğiniz şekilde süsleyip göz zevkini daha da doyurabilirsiniz.
  5. ben bu sefer bir hata yapıp kalıbımın altına yağlı kağıt sermeyi unutmuşum bu yüzden kalıbın altından çıkarmadan servis yaptım siz yağlı kağıt koyarsanız servisi kalıba bıçakla zarar vermeden ve daha kolay yapabilirsiniz.
  6. kalıptan çıkarmadan önce kalıbın kenarlarını bıçak yardımıyla ayırırsanız daha kolay çıkartabilirsiniz.

3 yorum:

  1. CANIM ARKADAŞIM.HIMMMMM MİS GİBİ KOKUSU BANA KADAR GELDİ İNAN...TEK KELİMEYLE MUHTEŞEM BİŞEY.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  2. çok değişik bir tarif hemen bu gece denemek istiyorum.ellerine sağlık
    izninle blogumda yayımlamak isterim
    izmirden sevgilerr :)
    pınar

    www.hamaratdostlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, elmalı turtaya bayıldım. Ellerinize sağlık.Mutlaka deneyeceğim.
    Yumurta likörünü de bulmaya çalışacağım.
    Çilekli de muhteşem görünüyordu onun da hakkını yememek lazım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil