19 Haziran 2009 Cuma

çilekli pasta



bu tarifi bizim pastane arşivinden almıştım fakat kalabalık misafirlerim için yaptığımdan kalıbı ve malzemeleri biraz büyük tuttum.orjinaline bizim pastane adresinden ulaşabilirsiniz.bense tarifi aynen fakat malzemeleri kendi kalıbıma göre veriyorum..buradan Zinnur hanıma da paylaşımları için tekrar teşekkür ediyorum.


malzemeler
pandispanya için:
  • 1 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 100 gr.tereyağı ( oda sıcaklığında)
  • 2 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • yarım subardağı süt.
  • yarım su br. şeker

un ve kabartma tozunu bir kapta birbiriyle karıştırın.ayrı bir kapta tereyağı ve şekeri,şeker eriyinceye kadar çırpın. daha sonra içine vanilya ve yumurtaları ekleyin azar azar unlu karışımı ve sütü de ekleyip birkaç dakika daha hamur özleşene kadar çırpın önceden yağlanmış kelepçeli kalıba döküp 175 derece sıcak fırında 10-15 dakika pişirin.soğuduktan sonra kalıptan çıkarıp,kalıbı yıkadıktan sonra keki tekrar yerleştirin.
arasına:
  • 30 a yakın yıkanmış sapları kesilmiş çilek
  • 3-4 yemek kaşığı kayısı marmelatı
kalıpta duran kekimizin üzerine marmelatı kaşık yardımıyla sürüyoruz ve küçük boy olan çilekleri diklemesine ortasına, büyük boy olanları ise ortadan ikiye bölüp,kesik tarafları kalıbın kenarlarına yapıştırarak ve kenarlarında hiç boşluk kalmayacak şekilde yerleştiriyoruz.
çikolatalı dolgusu için:
  • 240 gr.( 3 paket) beyaz çikolata
  • 400 gr. ( 2 paket) çiğ süt kreması
  • birkaç yemek kaşığı kırmızı meyve marmelatı( elimde karadut marmelatı vardı ondan kullandım)
  • 3 yemek kaşığı yumurta likörü
bu dolguyu orjinal tariften biraz farklı olarak likör ve karadut marmelatı kullanarak yaptım isteğe bağlı bu değişikliği( kalıbım büyük olduğundan) ortada görünen çileklerin üzerini kamufle etmesi için kullandım.benmari usulü yaparken beceriksizce davranmamak adına ve açıkçası daha pratik olacağını düşündüğüm için öncelikle bir paket kremanın yarısını ( yaklaşık 100 gr.) sütlüğe alıp köpürünceye kadar birkaç dakika pişirdim. sonra küçük parçalara ayırdığım çikolatayı sıcak kremaya ekleyip , soğumasını beklemeden çikolatalar iyice eriyinceye kadar karıştırdım ve kalan kremayı karıştırıp çilekli pandispanyanın üzerine yayarak döktüm.son olarakta birkaç yemek kaşığı süzülmüş marmelatı yumurta likörü ile karıştırıp pastanın üstüne rastgele kaşıkla döküp çatalın sapıyla inceden bir karıştırdım.bu pasta 1 gün önceden yapılınca daha güzel oluyormuş (bugün tadınca anladım)fakat ben 3 saate yakın dolapta tuttuktan sonra servis ettim yinede tadı mükemmeldi...

1 yorum:

  1. canım benim,gelmişsin,çok sevindim,yeni yenilemelerim de bitmek üzere,yetişirse canım eylülbahçeme göndereceğim,anamurdanım ben,sevgiler bırakıyorum kocaman,kalın sağlıcakla

    YanıtlaSil